דף-הנחיתה-שיקדם-לך-את-העסק

מכל מקום שומעים עליו, כל בעלי העסקים רוצים אותו, אך לא כולם מבינים – מי הוא? דף נחיתה כשמו כן הוא – הוא דף שנוחתים עליו. דף אחד דיגיטלי, שלמעשה משמש כדף אחד מתוך אתר. דף הנחיתה מקובל גם אצל עסקים וארגונים גדולים וגם אצל העסקים הקטנים.

הוא משמש ככלי נוח וקל לשימוש/עיצוב כך שבעזרת ידע בסיסי, פלטפורמות שונות להפקת דף נחיתה ועם המון סבלנות ניתן להפיק דף נחיתה בסיסי ב"עשה זאת בעצמך". ניתן למצוא בדפי הנחיתה את ההשקעה בעיצוב, חידוד מסרים, תכנים שיווקים.

דף הנחיתה הוא כבר מזמן לא סתם עוד טופס להשאיר בו פרטים. אלא  הפך לאחת משיחות היום החמות ביותר בקרב בעלי העסקים, שחותרים כל העת להגיע "לנוסחה" המנצחת לבניית דפי נחיתה. ניתן למצוא עשרות / מאות פלטפורמות לבניית דפי נחיתה, בין אם בעלויות ואם חינמיים עד למספר משתמשים.

למי זה מתאים?

המציאות של היום מחייבת גם את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים להיות שם. מאחר והתוכנות להפקת דפי נחיתה הינן בעלויות יחסית סבירות, ניתן לראות את השימושים הרבים בדפי נחיתה. לכל דף נחיתה, שעולה לאוויר, יש המאפיינים השונים, מטרות שונות, עיצוב שונה ופלטפורמה שונה. כל עסק בוחר מתי להשתמש בדף נחיתה ולאיזו מטרה.

ההבדל בין דף נחיתה לאתר  

אחת ההתלבטויות שמעלים בעלי עסקים, היא "האם להפיץ דף נחיתה או האתר". ראשית, חשוב להבין את ההבדלים בין השניים.

על פי רוב, דף בית באתר אינטרנט אמור להיות דף נחיתה, אך לרוב אינו דף נחיתה מאחר והתפיסה היא, שדף בית הוא דף המקדם את פני המבקרים באתר שלם ולכן הוא לא ממוקד ספציפית  במוצר, שירות או הנעה לפעולה ספציפית.

דף הנחיתה הוא למעשה עמוד אחד מתוך אתר. המשמעות היא, שחובה שבכל דף נחיתה יהיו כללים ברורים ומומלץ לקדם אותו בעמוד הראשון של האתר. שם המשחק היום הוא "מיקוד", שה"לקוח" מקבל בדיוק מה שרצה, או שחיפש. להיות ממוקדים אם במסר / מוצר ספציפי, במקום לתת ללקוח ללכת לאיבוד "בים" האנפורמציה ובעיקר שדף הנחיתה יגיע לקהל היעד שלו.

4 שניות קריטיות

מחקר חדש בארה"ב מראה שהסבלנות שלנו הולכת מתקצרת ו- 4 שניות הינו ממוצע הזמן שבו יחליט הלקוח אם הוא נשאר באתר או עוזב אותו. חשוב להבין: יש היום ריבוי מוצרים ומהכל, כל אחד מציע פתרונות, שישנו לנו את החיים. הלקוח, שמחפש, מוצר ספציפי, הופך להיות "חסר סבלנות" ואף מחפש את הסיפוק המיידי. הוא לאו דווקא יתנדב "לחפש בנרות" בתוך האתר, אלא הוא רוצה את המוצר "כאן ועכשיו", הלקוחות הולכים והופכים חסרי סבלנות הם רוצים שמשהו, פשוט, יתפוס להם את העין שלהם בין אם מוצר/שירות.

חשבו על עצמכם, כשיש מוצר שאתם חושקים בו, בין אם לכם / לילדים, הרצון שלכם, לרוב בלתי ניתן לריסון, בלתי נשלט, ועם חוסר יכולת לדחיית סיפוקים.

 

אתם תשוטטו ורק, כשתמצאו בדיוק, את מבוקשכם – תבצעו רכישה.

גם פה – מדובר חשיפה לדף נחיתה, שככל שיבנה בצורה שקולה, מותאמת לאוכלוסיית היעד בין אם בהקפדה על מסרים מילוליים בין אם על ידי גרפיקה מותאמת וכמובן עיצוב רלוונטי. ככל שתיצרו דף נחיתה מדוייק עם מסר חד וברור, כך תוכלו לעזור ללקוח שלכם, להבין מה אתם מוכרים ומה התועלת של המוצר עבורו. חשוב שדף הנחיתה גם יגיע לקהל היעד שלו. אם קהל היעד הוא נשים, ודף הנחיתה יגיע לגברים, הרי שלא יצא מזה כלום. ונשקיע כסף ולחינם. כל קמפיין, שיוצא לדרך חשוב שיהיה מתוכנן ומבוקר.

השאלות הקריטיות שאסור לפספס

כדי שדף הנחיתה יהיה אפקטיבי , אנו צריכים לשאול את עצמנו שאלות בסיסיות:

האם המסר מחובר למוצר?

המסרים, שלכם צריכים להיות מדויקים, לא לנסות "לדחוף" מיליון מוצרים יחד , גם "ספר" וגם "סדנא" וגם ייעוץ, אלא להתמקד בדבר אחד, שאותו הכי חשוב לכם לקדם. מה גם שתוכלו ליצור אינספור דפי נחיתה בהתאם למוצרים שלכם.

הרגע, שהלקוח נחת לדף הנחיתה, המטרה הראשונית היא, שיעלה חיוך על שפתיו והוא ימלמל  "זה בדיוק מה שחיפשתי / בדיוק מה שאני צריך."

חשוב ליצור עבור הלקוח, את החוויה שתהיה לו כתוצאה מהשימוש במוצר, להדגיש בפניות את התועלות,שיוכל להפיק מהן. ומאוד חשוב, לא להבטיח דברים – רק בשביל למכור.

האם התמונה תומכת במלל ולהיפך?

המוח האנושי מתחלק לשתי אונות, כאשר הימנית מפותחת יותר, היא תקלוט יותר מסרים בצבעים, תמונות, עיצוב אטרקטיבי ואילו בעלי אונה שמאלית מפותחת נוטים להתחבר לנתונים. הם אנליטיים יותר ועל כן אנו צריכים באותו דף הנחיתה לתת מענה לשניהם.

כמו כן, חשוב שהתמונה תחזק את המלל ולא לבחור בתמונת נוף שאנחנו אוהבים, כי לאחרים היא לא תגיד כלום. אם מוכרים מוצר מסוים, אז תבחרו בתמונה שתשקף את החוויה, כתוצאה מהשימוש במוצר

שיהיה ברור.

האם יש הנעה לפעולה? איך, בעצם, מניעים לפעולה?

לכל דף נחיתה יש אופציה להוספת "טופס" – אותו ריבוע בו אנו יכולים להשאיר פרטים ובצמוד אליו יופיע כפתור. את המלל על גבי הכפתור- אנו יכולים לשנות ולבחור מה יופיע בו. בניגוד למה, שאתם חושבים, הנעה לפעולה אינה אקט שמבריח לקוחות, אלא להיפך, הוכח כי הוא מקדם רכישה.

איך מניעים לפעולה?

בהתאם למטרות שלכם מדף הנחיתה, חשוב לברר מה אנחנו רוצים מהלקוח?
יכולות להיות מספר פעולות, שמקובל לבקש מהלקוח:

  1. אם מטרת העל, הגדלת רשימת התפוצה, נרצה שישאיר מייל
  2. אם נרצה לשלוח מסרונים, אז נבקש שישאיר נייד
  3. אם אנחנו רוצים למכור, נהפוך את כפתור הנעה לפעולה- לקנייה עם לינק ישירות רכישה לאתר.

 

חשוב להיות יצירתיים ולא להסתפק בבררת המחדל של התוכנה – "לחץ כאן" ניתן לצאת מהשבלונה.זה יעיד על יצירתיות, על חוויה.

בין אם "זה בדיוק מה שרציתי" , " תצרו איתי קשר ועכשיו" , "אך לא חשבו על זה קודם", "אני רוצה להשתתף בהגרלה".

 

הוכחה חברתית – מהי?

הוכחה החברתית היום היא אחת מכלי "השכנוע" והמכירה החזקים ביותר, ככל שההוכחה החברתית תהיה איכותית, מרגשת ומתארת את המוצר/השירות, כך היא תשפיע על הלקוח – לרכוש.

ההוכחה החברתית יכולה לבוא לידי ביטוי בין אם משפטי ציטוט של לקוחות מרוצים, והעדיפות המוכרת ביותר, היא ויראלית ואפקטיבית- אלו הסרטונים.

סרטון קצר וממוקד עשוי לעשות עבורכם פלאים. הוא לא חייב להיות ערוך כמו סרט הוליוודי, אך חשוב שיהיה נעים ומזמין ובלי קולות רקע, של תנועת מכוניות באיילון.
חשוב לזכור: אנחנו נחשפים לעשרות ומאות מסרים בשנייה,  בין אם חזותיים, בין אם שמיעתיים

בכל זמן ובכל מקום . נסו לבחון מהצד את דף הנחיתה ובררו עם עצמכם, האם הוא אכן משרת את המטרה? האם הוא מפעיל את בלוטת החשק לרכוש את המוצר / השירות?

תמיד תמיד  חשבו על  הלקוח

מה שמעניין את הלקוח, אינו אתה או המוצר שלך – אלא מה הערך שיקבל, מה החוויה שיקבל כתוצאה מהשימוש במוצר/השירות.

 

כתבה: ליטל גדעוני אשטמקר

לינק ליצירת דפי נחיתה חינמים