מדריך לכתיבה שיווקית

כמה כוח יש למילים…

כתיבה שיווקית, היא כתיבה שמטרתה לפנות בדרך ישירה ועקיפה לקהל היעד דרך תוכן.

היא משקפת הזדהות , אמפטיה וכן מעיזה "לפתוח כאבים", מציפה אותם ובסופם- אף מעניקה קצה חוט של רוגע ופתרון.

כתיבה שיווקית, היא הדרך לדבר עם הקהל בשפה כה ייחודית, שידעו לזהות אותה, שיתחברו אליה. שידעו ללא עוררין, שיקבלו– ערך ממנה!

ערך משמעותי,כזה שיהדהד, שיגרום להם לחשוב, להתלבט, ללכת עם הכתיבה…

כי היא ריגשה, כי היא עוררה/אוררה.

דרך הכתיבה ניתן לשקף את מי שאת/ה. את תחומי העניין,התוכן ובעיקר את הערכים שמובילים אותך.

אותם הערכים, שחשובים לקהל היעד שלך.

דרך הכתיבה, ניתן לחשוף ולקלף כאבים ושכבות, לעורר הצפה פנימית , ולהעניק תוכן וידע

 ולבסוף- הקוראים ייקחו נשימה עמוקה, ירגישו שחוו מסע פנימי, סוג של איזו "הארה".

הכתיבה השיווקית פותחת פתח לעולם אדיר של יצירת חוויה – דרך המילים.

"אני מאמינה בכתיבה אינטואיטיבית, שמגיעה מעומקי החיים, ממצבורי החוויות שאנחנו עוברים ביומיום והקישור שלהם – לתחום העיסוק שלנו".

התבנית, שאני דוגמת כשאני כותבת

היא כמו בכתיבה עיתונאית בטכניקת כתיבה המכונה " פירמידה הפוכה "

" פירמידה הפוכה היא מטפורה המשמשת להמחשת האופן בו יש להציג מידע בקטעי מלל, ובייחוד במלל חדשותי.

את הפירמידה ניתן לצייר גם כמשולש. בסיסו הרחב של המשולש, בחלקו העליון, מייצג את המידע החיוני והמעניין ביותר שעל הכותב להעביר. צורתו של המשולש ממחישה שעל מידע זה להופיע בתחילת המאמר, וככל שהמשולש נעשה צר יותר, כך על המידע שבהמשך להיות בעל חשיבות פחותה.

לפורמט זה יתרונות רבים, שכן הקורא יכול לקטוע בכל עת את קריאת המאמר, אך להבינו, גם אם לא קרא את כל פרטיו. כמו כן, מבנה זה מאפשר לעורך לצמצם את המאמר ביתר נוחות, ובכך לעמוד במכסה שהוקצתה לו בעיתון". ( מתוך ויקיפדיה )

"הרעיון מאחורי פורמט הפירמידה ההפוכה הוא פשוט יחסית, והכותב מעדיף את המידע העובדתי שיש להעביר בסיפור החדשות בחשיבותו. החלקים החשובים ביותר של מידע מוצעים בשורה הראשונה, הנקראת Lead (או Lead Summary ), אשר בדרך כלל מתייחסת למה שמכונה "חמשת הכוכבים" (מי, מה, מתי, למה ואיפה), כך שהקורא יוכל לברר את מרכיבי הסיפור באופן מיידי, ולאחר מכן מספק את שאר מידע ותמיכה בפרטי הקשר בסדר יורד של חשיבות, משאירים את החומר המהותי ביותר עבור הסוף, וזה נותן את הסיפור השלם בצורה של פירמידה הפוכה, עם האלמנטים החשובים ביותר, או "הבסיס" של הסיפור, על הדף . (רוברט א 'רבה, "פירמידה הפוכה". האנציקלופדיה של העיתונות האמריקנית , מאת סטיבן ל. ווהן, רוטאלדג', 2008)

 

מדובר במבנה הבנוי משלושה חלקים:

  1. הובלה
  2. הגוף
  3. הזנב

הנחת היסוד שמובילה בכתיבה היא:

לכבד את הזמן של הקורא ולהעניק לו חוויה חיובית מעצם זה,

שבחר להתעכב ו"להשקיע" מזמנו בקריאה.

הנחה זו משפיעה על כך שנדרש מהכתיבה להיות ברורה ויחד עם זאת עם קורט של עמימות, כדי ליצור סקרנות להמשך ו"לבשל" את הקורא עד לרגע ההנעה לפעולה .

קצת נפרק ונפרט על החלקים

אז בואו נתחיל…

  1. ההובלה –עולם התוכן כ"כ עשיר ומלא בגירויים ועל כן לפי מחקרים יש לנו מספר שניות קריטיות בהן הקורא מחליט אם הוא ממשיך לקרוא או שמדלג

 ( כמובן שגם תמונה חשובה )

לכן חשוב לבחור משפט מייצג לתוכן / סיפור/מחקר ויחד עם זאת שיהיה כתוב באופן- אטרקטיבי, מושך, מעורר שאלות, מסקרן.

כל זאת על מנת,שהקורא יבחר להמשיך ולהתעמק יותר.

זהו שלב בו אנו "מטילים את הפיתיון".

חשוב שבפתיחה נענה על "5 הכוכבים" : מי? מה? מתי? איך? ואפה?.

הגוף :

בגוף הידיעה נכללים כל שאר הפרטים בהרחבה ולפי סדר חשיבות יורד – מהחשוב ביותר אל הפחות חשוב

פה נרחיב, נספק פרטים רלוונטיים עם תוכן איכותי ובעל ערך.

נרתק את הקורא להמשיך בקריאה, כי הוא יחווה, שהכותב מעניק לו ידע, שרלוונטי עבורו.

ידע, שיכול לקדם אותו, שמסקרן אותו לדעת עליו… שרלוונטי בדיוק לנקודת הזמן בו הוא נמצא – נכון ! גילויי אמפטיה.

בגוף זה חשוב לבסס את התוכן באופן מעמיק ע"י חיזוקים ממקורות, סיפורים תומכים, נתונים סטטיסטים ועוד…

הזנב:

בסיום המאמר, יש לנו הזדמנות נוספת לשפוך אור או לתת אנקדוטה מעניינת.

לדייק, לתמוך ולחדד את התוכן.

בפסקה זו יש לך הזדמנות לשתף בדעתך על התוכן.

חשוב שבסיום יופיע משפט הסוגר את הידיעה.

אז מה ההיתרונות של הכתיבה במודל "הפירמידה ההפוכה":

  1. זהו מודל שמתאים לכתיבה שיווקית במגוון ערוצי תוכן, אתרים וכן רשתות חברתיות. ( כמובן שיש להתאים לכל פלטפורמה את הכתיבה המתאימה עבורה)
  2. מודל זה בזכות המבנה שלו מושך את תשומת ליבם של הגולשים במהירות הכי גדולה שאפשר

ובכך מעודדים את הגולשים לשהות באתר כך שיש השפעה ישירה על מדדי הקידום,

. ומשפרת מעורבות / המרות באתר.SEO של ה-

  1. משפיע על מדדי התנועה האורגנית, מכיוון שהמאמר עשיר בתוכן ובמילות קידום רלוונטיות.
  2. בזכות המבנה הברור, הגולשים יוכלו לעיין ברפרוף ועדיין המסר יועבר.

כותבת המאמר : ליטל גדעוני אשטמקר

יועצת ארגונית&שיווקית | MASTER NLP

להדרכה אישית על כתיבה שיווקית

ניתן לפנות ישירות לוואטסאפ

https://bit.ly/3fhLm5h