עונת-המלפפונים-והחופשות

החופש הגדול יכול לספק לכל בעל עסק עזרה בלתי צפויה ואיכותית כדי לשדרג את העסק לשלב הבא – ילדי הבית.

יש להם כמה דברים ללמד אותנו

חופשת הקיץ כבר כאן וכל ההורים נמצאים במרתון חיפושים אחר פתרונות יצירתיים עבור הילדים בכל מסגרת אפשרית. בכל זאת, מדובר בחודשיים ימים הדורשים הכנות מוקדמות. בכל קיץ ניתן למצוא את אותן החששות ואת אותן המורכבויות ובכל בית ניתן לשמוע את אותן השיחות, הבדיקות, השוואות המחירים, תיאום חופשות.
בפועל, ניתן למצוא שוני מהותי בין הלבטים, הדילמות והמורכבויות השונות של שכירים לבין בעלי עסקים. בעלי עסקים נדרשים לערוך שיקולים כבדים ומשמעותיים ביותר עבור העסק ובעיקר עבור התא המשפחתי. ישנם עסקים עונתיים, שבעיקר בתקופה זו עובדים במרץ , ויש כאלו שתקופה זו קריטית לשם הערכות, תכנון, שדרוג העסק ועוד.

מהי הדילמה שלך?

בעלי העסקים, נמצאים בדילמה קשה ומורכבת בתקופה זו: יש כאלו, שמצבם הכלכלי, אינו מאפשר להם להשקיע אלפי שקלים בקייטנות ונאלצים להשאיר את הילדים בבית. מצב זה כמובן לא מאפשר לבעל העסק לטפל בעסק שלו. יחד עם זאת, זו תקופה משמעותית לתא המשפחתי, זו הזדמנות חד פעמית בשנה, שניתן לחזק וליצור בה שפה חדשה שפה של תקשורת הבינאישית, עם הזדמנות חד – פעמית לרתום את המשפחה לסייע לפן השיווקי . אחת הדרכים היצירתיות יותר והמאתגרות ביותר היא לרתום את בני במשפחה לחזק את התקשורת השיווקית בבית ובעסק ולהשקיע בה ביחד. כמעין פרויקט משפחתי משותף ועבודת צוות.

מה הילד שלך יודע על העסק?

עד כמה הילדים יודעים מה המוצר / השירות שלך?  מה הם עונים כששואלים אותם "במה אימא ואבא עוסקים"?  האם שאלת אותם פעם "מה הם חושבים שהם יודעים על מה שאתה עושה בעסק" ? ברוב המקרים, הילדים ניזונים משיחות טלפוניות שאתה מקיים לידם. הם אוגרים מידע ומסדרים אותו לפי הבנתם.

משנים את פני התמונה

חיזוק ופיתוח של תקשורת שיווקית עשויה להואיל גם בבית וגם בעסק. תחום התקשורת השיווקית הוא אחד התחומים המגוונים ביותר שיש, ובנוסף הוא משיק לתחומי ידע רבים. התקשורת מתחילה ממסרים, מאותן המילים שאנו משתמשים בהם,אם כדי להניע את הילדים לבצע משימות שונות בבית ובד בבד לדינאמיקה שאנחנו מייצרים מול אותם ספקים ולקוחות ועד לרגע שהן יוצאות לעולם באמצעי שיווק שונים ומגוונים.

בני המשפחה כסוכני שיווק

הילדים של היום מחוברים למכשירי הסלולארי בכל זמן ובכל מקום הם הפכו להיות מכשירי מולטימדיה רב -שימושיים. ילדים כיום משתמשים במכשירים הסלולאריים יותר למשחק, האזנה למוזיקה וצפייה בטלוויזיה מאשר לשיחה. הם לומדים וקולטים במהירות טכנולוגיות חדשות והכי חשוב – נהנים מזה.

אם אומר לך, שהילדים שלך יודעים להיות סוכני השיווק הכי טובים ויעילים לעסק שלך? היום, בעידן הדיגיטלי הנראות שלך מחייבת, זה כבר הרבה מעבר לתפיסה, "שאם אתה לא שם אתה לא קיים". זה הרבה יותר מלעלות פוסט בפייסבוק, שאף אחד לא רואה באוטוסטראדת המידע, או פרסום קטן בעיתונות המקומית. הילדים שלך, מחוברים כל העת ויודעים לספר לך על מגמות חדשות, על כלי פרסום חדשניים, שהם נחשפים עליהם. הראש והחשיבה היצירתית שלהם עשויה לעזור לך במציאת פתרונות פשוטים לדברים מורכבים. הסתגלנות של הילדים עם כישרון החקירה והדמיון היצירתי ייהנו לקחת פרויקט ומשימה משפחתית ולהיעזר בכל הטכנולוגיה והחדשנות שנחשפו אליה בדרך זו או אחרת.

ילדים ושיווק

מתי יצא לך לאחרונה להיחשף לאפליקציה חדשה? הילדים נחשפים מדי יום לאפליקציות חדשניות. הם יכולים לסייע לך לשפר את הזמן ואת התוצאות העסקיות שלך במציאת אפליקציה רלוונטית, שעשויה לפתור לך המון בעיות כמו ניהול זמן, קשר עם לקוחות ועוד.

ואולי לא צריך ללכת רחוק כל כך לאפליקציות אלא להתחיל בזה שיסדרו  לך את המסך הראשי בנייד עם אנשי קשר פעילים, יומן, אפליקציות שימושיות –  כך שיהיה כלי מותאם יותר עבורך ונגיש יותר.

המתחרים שלך לא רק בשכונה

כמה פעמים יצא לך לבדוק מי המתחרים שלך לא רק בשכונה או בעיר? אלא בארץ ובעולם? כמה פעמים נחשפת לערוצי השיווק שלהם? למוצרים שלהם? ובכן, גם פה רב הילדים יכולים להגיד לך הכול אודות המתחרים שלך כולל מהם ערוצי השיווק שלהם. אכן, אם תמקדו אותם מה למצוא? מה לחפש ? הם כבר ימצאו.

לחשוב מחוץ לקופסא

כמה פעמים נתקלת בבעיה מורכבת בעסק, שידעת שאתה צריך עזרה ממישהו שחושב מחוץ לקופסא, משהו יצירתי עם חשיבה קצת שונה, מישהו שפחות מעורב בעסק, שיכול באופן נטרלי מהצד להסתכל על הדברים. מתי לאחרונה ניסיתם לפנות למישהו מהמשפחה?

הקרובים שלכם, המעגל הראשוני, שמקיף אתכם יכולים לסייע לכם הרבה מעבר למה שאתם חושבים, אם רק תדע ו- לבקש. רשת הקשרים שלהם יכולה לעזור לכם לחדש ספקים, לחדש יועצים, להיחשף לפלטפורמות חדשניות שונות. כבעל עסק, אתה נדרש להיות כל הזמן מחובר ומעודכן לטרנדים חדשים, להזדמנויות חדשות.

מה אכפת לך, שיעזרו לך עם זה? שיפקחו אוזניים בשבילך? לך תדע אילו דברים נפלאים יכולים לקרות.  השגרה שואבת למוכר ולידוע ולא תמיד יש לבעלי עסקים את התעוזה והאומץ לפרוץ קדימה ולדחוף את עצמם למקומות, שהם צריכים ואף חייבים להיות בהם, כדי להתקיים ובעיקר בשביל להצליח.

נוכחות ויראלית

יש לך נוכחות ברשת? אתה מחובר לרשתות חברתיות? אתה יודע מה היתרונות של כל פלטפורמה? ובכן, הילדים שלך, אלו שמחוברים כל הזמן לסמארטפון – יודעים. בקש מהם שיראו לך, בקש מהם שילמדו אותך. הם כל הזמן ברשת אם בפייסבוק, אינסטגרם טוויטר, תיעזר בידע שלהם לעסק שלך, הם יעשו זאת בשמחה ויעשו זאת מעולה.

סרטונים

סרטוני וידאו הינם הדבר החם ביותר היום ברשת להזרמת תנועה חינמית לאתר שלך וחייבת להיות כחלק מאסטרטגיית השיווק שלך. הפקת סרטונים הם בעדיפות עליונה לכל מי שרוצה ליצור חשיפה לעסק שלו, מאחר והם מועדפים על ידי הקהל הצופה, שמותש מקריאה ומעדיף ידע זמין וכן בגלל שסרטונים אהובים על מנועי החיפוש. אחד הדברים, שבני הנוער אוהבים לאחרונה  הוא ליצור סרטונים שונים. הם רואים בסרטונים כלי להביע את עצמם ואת היצירתיות שלהם.

העולם משתנה, ולכן גם כהורים וגם כבעלי עסקים, מדובר בחובה ללמוד את השפה הקיימת במשק ובשוק הווירטואלי. גם אם לא תשתמש בו ביומיום, הקדש שעה – שעתיים בשבוע  אם על ידי  קריאת מאמרים, כניסה לאתרים, זה בכלל לא משנה כמה טוב יהיה המוצר שלך, עליך כבעל עסק חלה חובת הנוכחות, חובת התקשורת המקדמת עם הלקוח. כהורה, לא פחות חשוב שתדע כיצד לתקשר עם הילד שלך בעולם התוכן שלו, צריך להיות רלוונטי עבורם כדי שבעת התמודדות מול סיטואציות שונות תוכל לעמוד לצידם גם בסיטואציות FACE TO FACE וגם וירטואליות.

ליטל גדעוני אשטמקר

lital@en-marketing.co.il